kategorier och underkategorier

Saknas något på sajten? Gör din röst hörd här!
Användarvisningsbild
Torparn
Förnamn: Torbjörn
Efternamn: Lindberg
Kommun: Sala
Kön: Ej angivet
Kontakt:

kategorier och underkategorier

Inläggav Torparn » fre 19 nov 2010, 15:25

hallå där!
kanonbra initiativ, även om man är lite tveksam till en början.. 8-)
men jag har ett förslag för Admin att bita i.. :o

hur vore det att gruppera de kategorierna som är och sen göra "underkategorier"..
liknande som det är på maskinisten.se..

t ex
Maskiner
-traktorer
-tröskor
-vallmaskiner
-jordbearbetning
Djur
-mjölkproduktion
-dikor/köttdjur
-grisar
-får

ja, du fattar.. :ugeek:
på så vis blir forumet garanterat mycket mer lättläst och det är lättare att hålla ordning på trådarna..
en torpare även är känd som Torbjörn Lindberg på bondeliv.se

Användarvisningsbild
Dan-Martin
Förnamn: Dan-Martin
Efternamn: Nilsson
Kommun: Mörbylånga
Kontakt:

Re: kategorier och underkategorier

Inläggav Dan-Martin » fre 19 nov 2010, 15:41

Håller fullständigt med! :) Skulle bli mycket bättre. På bondeliv.se, så var det en himmla blandning och svårt att hitta rätt tråd.
Om traktorn stjälper, håll fast i ratten. HOPPA EJ!
http://www.skarpaalbygard.se

Användarvisningsbild
Admin
Webbplatsadministratör
Förnamn: Holger
Efternamn: Gremminger
Kommun: Annan

Inläggav Admin » fre 19 nov 2010, 15:59

Hej Torbjörn,

tack för företroendet!
Jag läste lite hos bondeliv.se, tyvärr har alla så bråttom! Den här sidan tog styvt 2 dagar att knåpa ihop.
Mest jobb var nog att översätta alla engelska texter. Och jag är inte färdig med det än. :?
Jag har inte rört vid designen alls än. Jag skulle önska mer feedback, så att jag kan anpassa allt någorlunda till de önskemål som finns. Att nya-bondeliv.se inte KAN bli som Bondeliv tycker jag att man kan tänka sig. Det är två helt olika system som inte har med varandra att göra.
Det finns diverse lagar som förhindrar att de blir samma också.
Men det är ju inget som hindrar medlemmarna att säga: den här eller den där menyn är för full, funktionerna behövs inte osv ... så förenklar jag det som kan förenklas.
Sedan saknas en övergripande portal, man hamnar direkt i forumet vilket inte ska vara så framöver.

Nåväl ...

Det här med kategorierna - samma sak här ... jag gjorde en snabb "avbild" av Bondeliv i första steget.
Givetvis kan vi utöka kategorierna och underkategorierna!
Jag ska ha detta i åtanke när jag blivit klar med översättningarna och designen.

(Det är ju ni som påverkar nu i början som kan forma det hela ... andra kommer inte att ha så stora möjligheter att påverka när vi väl är igång med "full sving". Naturligtvis gör vi vad vi kan för att tillfredställa alla, men det blir svårare senare - även för oss.)

Användarvisningsbild
Torparn
Kontakt:

Inläggav Torparn » fre 19 nov 2010, 16:12

Admin skrev:
Det här med kategorierna - samma sak här ... jag gjorde en snabb "avbild" av Bondeliv i första steget.
Givetvis kan vi utöka kategorierna och underkategorierna!
Jag ska ha detta i åtanke när jag blivit klar med översättningarna och designen.

(Det är ju ni som påverkar nu i början som kan forma det hela ... andra kommer inte att ha så stora möjligheter att påverka när vi väl är igång med "full sving". Naturligtvis gör vi vad vi kan för att tillfredställa alla, men det blir svårare senare - även för oss.)

jag förstår det..
jag har följt det som rapporterats på maskinisten så jag är medveten om att det varit snabba ryck.. 8-)

och ju fler som kommer med önskemål nu under uppbyggnaden, desto större chans är det ju att du/ni lyckas med att göra flertalet medlemmar nöjda..
jag är övertygad om att detta kan bli bra och att många kommer att ha nytta av det..

sen gör du/ni helt rätt i att smida när järnet är varmt, och drar nytta av att medlemmarna på bondeliv.se är upprörda på LM..

Användarvisningsbild
Admin
Webbplatsadministratör

Inläggav Admin » fre 19 nov 2010, 16:22

Torparn skrev:... och drar nytta av att medlemmarna på bondeliv.se är upprörda på LM..

Nja, det har vi inte haft fokus på. Delvis är det lite orättvist tycker jag. LM är ett stort företag/en stor organisation. Dessa stora jättar har aldrig lyckats med communities ... se t.ex. Swecons maskinsnack.se som självdör sedan start. Det finns inga eldsjälar som ständigt (hela dagen) ser till att det flyter på.
Dessa företag/organisationer har annat att göra ... och koncentrerar de sig inte på det så blir "ägarna" och de anställda missnöjda.

Men när det blev klart att stängningen är oundviklig så var det klart att vi agerar. Det är sådana här communities vi lever och jobbar för.

Och: det spelar ingen roll vad som händer fram till den 31/12: alla måste börja om.

Användarvisningsbild
Torparn
Kontakt:

Inläggav Torparn » fre 19 nov 2010, 20:32

funktionen att bädda in youtubeklipp skulle inte skada om ni la till heller..
jag förstår att eran att-göra-lista är lång men men det är ett önskemål på sikt i alla fall..

Användarvisningsbild
Admin
Webbplatsadministratör

Inläggav Admin » fre 19 nov 2010, 20:34

Ja, det vore fint. Ska titta på det. Det är nog inget problem!

Användarvisningsbild
Admin
Webbplatsadministratör

Inläggav Admin » lör 20 nov 2010, 15:13

Torparn skrev:funktionen att bädda in youtubeklipp skulle inte skada om ni la till heller..
jag förstår att eran att-göra-lista är lång men men det är ett önskemål på sikt i alla fall..

YouTube-klipp kan läggas till nu.
Använd youTube-format-knappen över inläggsfältet. :)

Återgå till "Önskemål"